"Marka Değerlemesinde Finansal Perspektif: Paraya Dönüşen Marka" markaların finansal tablolar üzerindeki gerçek etkisini rakamlarla ortaya koyuyor. Markaların gerçek değerinin nasıl hesaplandığını, finansal tablolarla nasıl bütünleştirildiğini ve şirket değerine nasıl yansıtıldığını ayrıntılı biçimde ele alıyor. Artık maddi varlıklar değerlemede cazibesini yitirirken, markalar işletmelerin en stratejik varlığı haline geldi. Bu dönüşüme paralel olarak marka değerlemesinde Finansal temelli yöntemler - markanın parasal değerini hesaplıyor. Markalar da tıpkı fabrikalar, makineler veya gayrimenkuller gibi birer varlıktır. Bu kitap, o değeri doğru hesaplamanın kapılarını aralıyor. Akademik bir titizlikle yazılmış bu çalışma, yalnızca teorik değil; uygulamalı örneklerle desteklenmiş, Türkiye'den vaka analizleriyle zenginleştirilmiş bir kaynak sunuyor. Bu kitap, markaların soyut gücünü rakamlara dönüştürmek isteyenler için hazırlanmıştır. Marka değerinin finansal tablolar üzerindeki gerçek karşılığını anlamak, Marka Değerleme Raporunu oluşturmak ve geleceği bu perspektifle şekillendirmek isteyen herkes için stratejik bir rehberdir.(ARKA KAPAKTAN)

 


İÇİNDEKİLER

 


GİRİŞ
BİRİNCİ BÖLÜM
MARKA VE DEĞER KAVRAMINA GENEL BİR BAKIŞ: TANIMLAR, TARİHÇE, BİLEŞENLER VE İŞLEVLER
1.1. Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
1.1.1. Marka Tanımının Evrimi
1.1.2. Markanın Etimolojik ve Tarihsel Gelişimi
1.2. Markanın Ekonomik ve Hukuki Niteliği
1.3. Değer Kavramının Tanımı ve Kuramsal Gelişimi
1.4. Şirket Değerlemesinde Başlıca Değer Kavramları
1.5. Değerleme Kavramı Analitik Yaklaşımlar
1.6. Değerlemenin Kullanım Alanları
1.7. Değerleme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

 


İKİNCİ BÖLÜM
MARKA DEĞERİ-TÜKETİCİ TEMELLİ-FİNANSAL TEMELLİ MARKA DEĞERLEME
2.1. Marka Değeri, Kavramsal ve Fonksiyonel Temelleri
2.2. Tüketici Temelli Marka Değerleme, Kuramsal Yapı ve Uygulama Dinamikleri
2.3. Finansal Temelli Marka Değerleme Yaklaşımına Giriş
2.4. Marka Değerlemesinde Maliyet Temelli Yaklaşımı
2.5. Marka Değerlemesinde Piyasa Yaklaşımı
2.6. Gelir Yaklaşımına Dayalı Marka Değerleme Yöntemleri
2.7. Marka Değerleme Modelleri
2.8. ISO Marka Değerleme Standartları Parasal ve Parasal Olmayan Yaklaşımlar

 


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ENTELLEKTÜEL SERMAYE VE ŞİRKET DEĞERİNE ETKİSİ
3.1. Entellektüel Sermaye Kavramı
3.2. Entellektüel Sermayenin Yönetimi, Ölçülmesi ve Muhasebeleştirilmesi
3.3. Entellektüel Sermayenin Ölçülmesi
3.4. Entellektüel Sermayenin Şirketlerin Piyasa Değerine Etkisi
3.5. Türk Şirketlerinin Piyasa Değeri ve Türkiye'de Entellektüel Sermaye
3.6. Sonuç

 


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İNTERBRAND YÖNTEMİNE GÖRE MARKA DEĞERİNİN HESAPLANMASI VE TÜRKİYE'DE BİR UYGULAMA
4.1. Araştırma: Uluslararası Standartlara Göre Türkiye'de Marka Değerlemesinde Karşılaşılabilecek Zorluklar Üzerine Bir Araştırma
4.2. Derinlemesine Mülakat Bulgularının Analizi
4.3. Finansal Temelli Marka Değerlemesi Derinlemesine Mülakat Soruları Bora Yargıç
4.4. İnterbrand Marka Değerleme Yöntemine Göre Çalışma Akışı ve İstenilen Bilgi ve Belgeler
4.5. "Yargıç" Marka Değerleme Raporu
SONUÇ VE ÖNERİLER

 


EKLER
KAYNAKÇA