Bu çalışma, internet ortamında faaliyet gösteren aracılık edenlerin mesafeli sözleşmeden dolayı tüketiciye karşı sorumluluğunun şartlarını konu almaktadır. Mesafeli sözleşmelere ilişkin mevzuatımızda ayrıntılı düzenlemeler yer almakla birlikte, bu düzenlemelerin büyük bir bölümü tüketici ile satıcı/sağlayıcı arasındaki ilişkiyi konu edinir. Aracılık edenler ile tüketici arasındaki hukuki ilişkiye dair tek düzenleme ise 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun m.48/5 hükmüdür. Söz konusu hüküm lafzı nedeniyle tartışmalara neden olmuş ve doktrinde aracılık edenin sorumluluğunun kapsamına ilişkin farklı görüşlerin oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bu nedenle çalışmamızın temel amacı, aracılık edenlerin sorumluluğunun kapsamına ilişkin genel ilke ve esasların belirlenmesidir. Çalışmamızda aracılık edenin yükümlülükleri ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmiş ve mesafeli sözleşmeden dolayı tüketiciye karşı sorumluluğunun şartları, bu husustaki farklı görüşler ele alınmak suretiyle tespit edilmiştir.(ARKA KAPAKTAN)

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜKETİCİ İLE İNTERNET ORTAMINDA FAALİYET GÖSTEREN SATICI/SAĞLAYICI VE ARACILIK EDEN ARASINDA KURULAN SÖZLEŞMELERİN NİTELENDİRİLMESİ VE UYGULANACAK HÜKÜMLERİN TESPİTİ
I. Tüketici ile İnternet Ortamında Faaliyet Gösteren Satıcı/Sağlayıcı Arasındaki Hukuki İlişki
A. Genel Olarak
B. Tüketici
C. Satıcı ve Sağlayıcı
D. Tüketici ile Satıcı/Sağlayıcı Arasında Kurulan Hukuki İlişkinin Tabi Olduğu Hükümler
II. İnternet Ortamında Faaliyet Gösteren Aracılık Eden ile Tüketici Arasındaki Hukuki İlişki
A. Aracılık Eden
B. Tüketici ile Satıcı/Sağlayıcı Arasındaki Mesafeli Satış Sözleşmesinin Kurulmasına Aracılık Edenlerin Bu Sistem İçerisindeki Konumu
C. Aracılık Eden ile Tüketici Arasındaki Hukuki İlişkinin Nitelendirilmesi
III. İnternet Ortamında Tüketici ile Satıcı/Sağlayıcı ve Aracılık Eden Arasında Kurulan Sözleşmelere Uygulanacak Hükümlerin Tespiti

İKİNCİ BÖLÜM
ARACILIK EDENİN TÜKETİCİ İLE ARASINDAKİ HUKUKİ İLİŞKİDEN KAYNAKLANAN YÜKÜMLÜLÜKLERİNİN İNCELENMESİ
I. Aracılık Edenlerin Kanundan Doğan Yükümlülükleri
A. Genel Olarak
B. Aracılık Edenlerin Tüketici Mevzuatından Kaynaklanan Yükümlülükleri
II. Aracılık Edenin Mesafeli Sözleşme Taraflarıyla Arasındaki Sözleşmelerden Doğan Yükümlülüklerine Genel Bakış
A. Genel Olarak
B. Aracılık Edenlerin Tüketici İle Arasında Kurulan Sözleşmeden Doğan Yükümlülükleri
C. Aracılık Edenin Satıcı/Sağlayıcı ile Arasındaki Sözleşmenin Yorumlanması Suretiyle Yükümlülüklerinin Tespiti

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ARACILIK EDENİN SORUMLULUĞUNUN KAPSAMI VE HUKUKİ SONUÇLARI
I. Aracılık Edenin TKHK Madde 48/5 Uyarınca Sorumluluğunun Kapsamı
A. Genel Olarak
B. Aracılık Edenin Sorumluluğu Hakkında İleri Sürülen Görüşler
C. Aracılık Edenin TKHK 48/5 Hükmü Kapsamında Sorumluluğunun Değerlendirilmesi
II. Aracılık Edenin Tüketiciye Karşı Mesafeli Sözleşmenin İhlalinden Sorumlu Olduğu İstisnai Haller
A. Genel Olarak
B. Aracılık Edenlerin Sorumluluğuna İlişkin Avrupa Birliği'ndeki Düzenlemeler ve Yaşanan Gelişmeler
C. Aracılık Edenin Sunduğu Hizmetin Temel Özelikleri
D. Tüketicinin Muhatap Bulamaması Nedeniyle Aracılık Edenin Sorumluluğu
E. Aracılık Edenin Güven Sorumluluğu
III. Aracılık Edenin Tüketiciye Karşı Sorumluluğunun Sonuçları
A. Sözleşme Sorumluluğu Uyarınca Tazminat Talebi
B. Zamanaşımı
C. Sorumsuzluk Kayıtlarının Etkisi
SONUÇ

KAYNAKÇA