556 sayılı KHK hükümleri yorumlanırken, 2008/95 sayılı Avrupa Birliği Marka Direktifi ile 207/2009 sayılı Topluluk Marka Tüzüğü ve Avrupa Birliği Mahkemesi (CJEU) kararlarının da, yerli ve yabancı öğreti ile birlikte tartışılması gereklidir. Önceki baskılarda olduğu gibi, bu üçüncü baskıda da sadece Türk İhtisas Mahkemeleri ve Yargıtay uygulamaları ile yetinilmemiş, konuyla ilgili Avrupa Birliği Mahkemesi (CJEU) kararları da, yerli ve yabancı öğreti ile birlikte yeri geldikçe incelenerek, marka hukuku hakkında esasa ve usule dair hemen her konuda teori ve uygulamaya ilişkin açıklama ve uygulama örneklerine yer verilmiştir. (Tanıtım Yazısı)

İÇİNDEKİLER
Giriş
I. Genel Olarak
II. 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname Öncesi Dönem
III. 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
IV. Mehaz Avrupa Birliği Mevzuatı
V. Marka Hukuku Alanında Türkiye'nin Taraf Olduğu Uluslararası Antlaşmalar
VI. Yabancı Unsurlu Uyuşmazlıklarda Uygulanacak Hukuk
1. Sözleşmeden Doğan Borç İlişkilerinde Uygulanacak Hukuk
2. Haksız Filler Nedeniyle Uygulanacak Hukuk
3. Haksız Rekabet Nedeniyle Uygulanacak Hukuk
Birinci Bölüm
Marka Kavramı, Marka Türleri ve Fonksiyonları
I. MARKA KAVRAMI
1. Genel Olarak "Marka"
2. Marka Hakkının Niteliği ve Süresi
3. Tescilli Marka - Tescilsiz Marka Ayrımı
4. Tescilli Marka Korumasından Yararlanacak Kişiler (KHK md.3)
5. Milletlerarası Anlaşmaların Öncelikle Uygulanması (KHK md.4)
6. Yabancı Marka Sahiplerinin Açacakları Davalarda Teminat Gösterilmesi
II. MARKA'NIN FONKSİYONLARI
1. Kaynak Gösterme Fonksiyonu
2. Ayırd Etme Fonksiyonu
3. Reklam, Yatırım ve İletişim Fonksiyonu
4. Garanti ve Kalite Fonksiyonu
III. MARKA TÜRLERİ
1. Kullanım Amacına Göre
2. Tanınmışlık Derecesine Göre
3. Sahiplerine Göre
A. Bireysel Markalar
B. Ortak Markalar ve Grup Markaları
C. Garanti Markaları
4. Tescil Amacına Göre
İkinci Bölüm
Marka Olabilecek İşaretler ve Marka Kategorileri
IV. MARKA OLABİLECEK İŞARETLER
1. Bir "İşaret" in Mevcut Olması Koşulu
2. Ayırd Edici Olma Koşulu
A. Genel Olarak
B. Ayırd Ediciliği Bulunmayan İşaretler
C. Başlangıçtan Beri Ayırd Edici İşaretler
D. Kullanım Yoluyla Sonradan Ayırd Edici Hale Gelen İşaretler
3. Grafik Temsil Koşulu
V. MARKA ÇEŞİTLERİ
1. Sözcük Markaları
2. Harfler, Sayılar, Harf ve Sayı Kombinasyonları
3. Desenler, İki Boyutlu Şekiller, Logo ve Amblemler
4. Kişi Adları
5. Coğrafi Yer Adları
6. Sloganlar
7. Renkler
8. Ses Markaları
9. Koku ve Tat Markaları
10. Üç Boyutlu Şekiller
11. Olay (etkinlik) Markaları
12. Hareket Markaları
13. Merchandising Markaları
14. Hologram Markaları
15. Koruma Markaları
16. İnternet Alan Adı Markaları
17. Pozisyon Markaları
18. Hashtag Markaları
19. Mağaza Tasarım Markaları
Üçüncü Bölüm
Markanın Tescil Başvurusu ve Tescili
vI. GENEL OLARAK
II. MARKA TESCİL BAŞVURUSU
III. BAŞVURUDA BULUNMANIN HUKUKİ SONUÇLARI
1. Tescil Engeli Oluşturması
2. Koşullu Olarak Hukuki ve Cezai Başvurularda Bulunma Hakkı Sağlaması
3. Kullanma Yükümlülüğünün Başlaması
IV. MARKANIN TESCİLİ İÇİN BAŞVURUDA BULUNABİLECEK KİMSELER
V. MARKA VEKİLİNE TEBLİGAT YAPILMASI
VI. MARKA VEKİLLERİ TARAFINDAN TEMSİL
VII. TESCİL BAŞVURU USULÜ
VIII. RÜÇHAN HAKKI
1. Başvuru Rüçhanı
2. Sergi (Fuar) Rüçhanı
IX. BAŞVURUNUN SINIFLANDIRILMASI
X. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ
1. Şekli İnceleme
2. Rüçhan Talebi Yönünden İnceleme
3. Başvuru Yapma Hakkı Yönünden İnceleme
4. Mutlak Red Nedenleri Yönünden İnceleme
5. Paris Sözleşmesi Gereği Menşe Ülkede Tescilli Markalar Yönünden Türkiye'de de Tescil Zorunluluğu Hususu
A. Kazanılmış Haklar
B. Ayırd Ediciliğinin Bulunmaması
C. Ahlaka ve Kamu Düzenine Aykırı Olması
6. TPE'nün Bir Dava Sonucunu Bekletici Mesele Yapıp YapamayacağıSorunu
XI. BAŞVURUNUN BÖLÜNMESİ
XII. BAŞVURUNUN YAYINLANMASI
XIII. GÖRÜŞ ve İTİRAZLARIN BİLDİRİLMESİ
XIV. İTİRAZLARIN TPE TARAFINDAN İNCELENMESİ
XV. TPE KARARLARINA İTİRAZ
XVI. YİDK KARARINA KARŞI İPTAL DAVASI AÇILMASI
XVII. BASİT YANLIŞLIKLARIN DÜZELTİLMESİ
XVIII. TPE'NİN RE'SEN TERKİN YETKİSİNİN OLMAMASI
Dördüncü Bölüm
Başvurunun İncelenmesi: Mutlak ve Nispi Red Nedenleri
I. MARKA TESCİLİNDE MUTLAK RED NEDENLERİ (KHK Md. 7)
1. Madde Kapsamına Girmeyen İşaretler (md. 7/1-a)
A. Soyut Ayırd Ediciliği Bulunmayan İşaretler
B. Çizimle Görüntülenemeyen, Baskı ile Çoğaltılamayan İşaretler
2. Tescil Edilmiş veya Tescil Başvurusu Yapılmış Bir Marka veya İşaret ile Aynı veya Ayırd Edilemeyecek Kadar Benzer Olan Markalar (md. 7/1-b)
A. "Aynı" veya "Ayırd Edilemeyecek Kadar Benzer" Markalar
B. Markaların "Ayırd Edilemeyecek Kadar Benzer" ya da "Benzer" Olmasının Önemi (7/1-b ya da 8/1-b incelemesi)
3. Tanımlayıcı Markalar (KHK md. 7/1-c)
A. Genel Olarak
B. Yabancı Dildeki Tanımlayıcı Markalar
C. Kullanım Yoluyla Ayırd Edici Hale Gelme
D. Kullanım Yoluyla Ayırd Edicilik ve Karıştırma İhtimali
(Eski KHK 7-son Savunması)
E. Kullanım Yoluyla Ayırd Edicilik Savunması ile Gerçek Hak Sahipliği'nin Aşılıp Aşılamayacağı Sorunu
F. Tanımlayıcılığa Bağlı Mutlak Tescil Engelinin Seri Marka Yoluyla Aşılıp Aşılamayacağı
4. Ticaret Alanında Herkes Tarafından Kullanılan İşaretler
5. Malın Şeklinden, Özgün Yapısından Kaynaklanan İşaretler
A. Malın Özgün Doğal Yapısından Ortaya Çıkan Şekiller
B. Bir Teknik Sonucu Elde Etmek İçin Zorunlu Olan (Fonksiyonel) Şekiller
C. Kendine Malın Şeklini veya Mala Asli Değerini Veren İşaretler
6. Halkı Yanıltacak Markalar
7. Paris Sözleşmesinin 2. Mükerrer 6. Maddesine Göre Reddedilecek Markalar
8. Kamuyu İlgilendiren ve Halka Mal Olmuş Tarihi ve Kültürel Değerler
9. Tanınmış Markalar
A. Genel Olarak
B. Tanınmış Markalar İçin Öngörülen Koruma Biçimleri
C. Tescilsiz Tanınmış Markalar
D. Tanınmışlığın Ne Şekilde Belirleneceği Sorunu
E. Tanınmışlık Konusundaki WIPO Kriterleri
F. WIPO Kriterlerinin Değerlendirilmesi
G. Tanınmışlığın Tespitinde Kullanılabilecek Diğer Göstergeler
H. Tanınmışlık İddiasının Hangi Tarih İtibarıyla Araştırılacağı Hususu
10. Dini Değer ve Sembolleri İçeren Markalar
11. Kamu Düzenine ve Genel Ahlaka Aykırı Markalar
II. MARKA TESCİLİNDE NİSPİ RED NEDENLERİ (KHK md 8) 204
1. Tescil Edilmiş veya Tescil Başvurusu Yapılmış Bir Marka veya İşaret ile Aynı olan ve Aynı Mal ve Hizmetleri Kapsayan Markalar (md. 8/1-a)
2. Karıştırma İhtimaline Yol Açan Benzer Markalar (KHK md. 8/1-b)
A. Genel Olarak Karıştırma İhtimali
B. "Güncel" veya "Satış Öncesi" ya da "Satış Sonrası" Karıştırma İhtimali
C. Bilinçaltı (subliminal) Karıştırma İhtimali
D. "Önceki Marka" Kavramı
E. Karıştırma İhtimali İncelemesi
3. Ticari Vekil veya Temsilcinin İzinsiz Olarak Markayı Kendi Adına Tescil Ettirmesi (KHK md. 8/2)
4. Tescilsiz Markanın ya da İşaretin, Gerçek Hak Sahibinin İzni Dışında Tescil Ettirilmesi (KHK md. 8/3)
5. KHK'nin 8/4. Maddesine Göre Tanınmış ve Ayırd ediciliği Yüksek Markaların Farklı Mal ve Hizmetler Bakımından Korunması
A. Genel Anlamda "Sulandırma"(Sulandırma, Haksız yararlanma ve İtibara Zarar Verme)
B. "Haklı Bir Neden Olmaksızın" (Without Due Cause) İbaresi
C. Sulandırma, Haksız yararlanma ve İtibara Zarar Verme Halleri
D. KHK'nin 8/4. Maddesinde Düzenlenen Hallerin Her Somut olayda İncelenmesi Gereği
E. KHK'nin 8/4. Maddesinde Düzenlenen Hallerin Her Marka İçin Ayrı Ayrı İncelenmesi Gereği
6. Başkasına Ait İsim, Fotoğraf, Telif Hakkı veya, Sınai Mülkiyet Hakkına İlişkin Tescil
A. Başkasına Ait İsim
B. Başkasına Ait Fotoğraf
C. Başkasına Ait Telif hakkı
D. Başkasına Ait Sınai Mülkiyet Hakkı
7. Nispi Red Nedenlerine Dayalı İtirazda Bulunanın Kendi Markasını Kullanma Şartının Aranıp Aranmayacağı
III. BAŞVURUNUN KÖTÜNİYETLİ OLDUĞU İTİRAZI
Beşinci Bölüm
Markanın Sicile Kaydı (Tescil)
I. MARKANIN SİCİLE KAYDININ YAPILMASI
II. KORUMA SÜRESİ
III. MARKANIN YENİLENMESİ
Altıncı Bölüm
Marka Hakının Elde Edilmesi, Kapsamı ve Korunması
I. MARKA HAKKININ ELDE EDİLMESİ
1. Tescil İlkesi
2. Gerçek Hak Sahipliği
3. Teklik İlkesi ve Aynı Markanın Birden Fazla Sahibinin Olup Olmayacağı Sorunu
II. MARKA TESCİLİNDEN DOĞAN HAKLARIN KAPSAMI
1. Genel Olarak
2. Markasal Kullanım
3. Markanın Ticaret Unvanında Çekirdek Unsur Olarak Yer Alması Nedeniyle Unvan Terkini
4. Ünvan Tescilinin, Marka Tescilinden Önce Olması ve Ünvan Sahibinin Eskiye Dayalı Kullanım Hali
5. Ünvan Tescilinin Üzerinden Uzun Bir Süre Geçmiş Olması Hali
6. Ünvan Tescili Yönünden Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybının, İnternet Alan Adı Bakımından da Söz Konusu Olup Olmayacağı
7. Tescilli Ticaret Ünvanının Markasal Kullanımı
8. Markanın, Kötüniyetli Olarak Tescil Ettirilen Tasarım Tescil Belgesine Dayalı Olarak Kullanımı
9. Markanın Tescilden Farklı Kullanımı
10. Marka ve Coğrafi İşaret İlişkisi
Yedinci Bölüm
Marka Hakkına Tecavüz
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER
1. Tescilli Markanın Aynısını Kullanarak Marka Hakkına Tecavüz (KHK md. 61/1-b ve 9/1-a)
2. Tescilli Markanın Aynısını veya Ayırd edilemeyecek Derecede Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek
A. KHK'nin 9/1a ve 61/1-b Maddelerinin Karşılaştırılması
B. Taklit (veya sahte) Mal Kavramı
3. Tescilli Marka ile Karıştırılma İhtimali Yaratarak Marka Hakkına Tecavüz (KHK md. 9/1-b)
4. Tescilli Tanınmış Markanın Sulandırılması ve Markanın Tanınmışlığından Haksız yararlanma Yoluyla Marka Hakkına Tecavüz(KHK 9/1-c)
5. Marka Hakkına Tecavüz Oluşturan Malın Ticaretini Yapmak (KHK md. 61/1-c)
6. İşaretin Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması. (KHK md. 9/2-a)
7. İşareti Taşıyan Malın Piyasaya Sürülmesi veya Bu Amaçla Stoklanması, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi veya O İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması veya Sağlanması (KHK md. 9/2-b)
8. İşareti Taşıyan Malın Gümrük Bölgesine Girmesi, Gümrükçe Onaylanmış Bir İşlem veya Kullanıma Tabi Tutulması (KHK md. 9/2-c)
A. Transit Geçişler
B. Gümrükte Ele Geçen Mallar Nedeniyle Hukuki Sorumluluk
C. Gümrükte Ele Geçen Mallar Nedeniyle Tazminat
D. Gümrük Depolama ve Sundurma Ücretleri
9. İşaretin, Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması (KHK md. 9/2-d)
10. Tescilli Markanın Ticari Etki Yaratacak şekilde İnternet Ortamında Kullanılması (KHK md. 9/2-e)
A. Markayı İnternette Kullanan Kişinin Meşru Bir Bağlantısı Olmaması
B. Kullanımının, "Ticari Etki" Yaratacak Biçimde Olması
C. Markayı Oluşturan İşaretin Aynısının ya da Benzerinin İnternet Ortamında "Alan Adı" Olarak Kullanılması
D. Markanın, İnternet Arama Motorlarında, Adwords Reklam Sisteminde Sponsor Bağlantı Biçiminde, "Yönlendirici kod" veya "Anahtar Sözcük" olarak kullanılması
E. Marka ile İnternet Sayfasının İçeriğinin Aynı veya Benzer Mal ve/veya Hizmetleri İçermesi
F. Markaya Tecavüz Oluşturduğu İddia Edilen İnternet Alan Adının, Davalıya Ait Ticaret Unvanının Çekirdek Unsuru Olması
G. İnternet Ortamındaki Marka Hakkı İhlalleri ve Bu İhlallerden Dolayı Sorumluluk
A. Süre Bakımından Genişletme
B. Miktar Bakımından Genişletme
C. Yer Bakımından Genişletme
D. Mal ve Hizmet Sınıfları Bakımından Genişletme
E. İzinsiz Olarak Alt Lisans Verilmesi
F. Lisans Kapsamındaki Orijinal Malları Satmaları İçin 3. Kişilere Devretmek
G. Mal ve Hizmet Kalitesi Bakımından Lisans Sözleşmesine Aykırılık
H. Markanın Lisans Sözleşmesinde Yer Aldığından Farklı Şekilde Kullanılması
I. Markanın, Lisans Sözleşmesinde Öngörülen Farklı Olarak ve Şube Görüntüsü Verecek Biçimde Kullanılması
J. Diğer Sözleşmeye Aykırılık Hallerinin Genel Hükümlere Tabi Olması
12. Tescil Kapsamının Aşılarak Kullanılması
A. Markanın Tescilli Olduğundan Farklı Kullanımı
B. Tescilin Kapsadığı Mal ve Hizmetler Bakımından Aşkın Kullanım
II. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLAR VE KARŞILAŞTIRMA LİSTELERİ KULLANILMASI
III. TESCİLLİ MARKA HAKKINA TECAVÜZ OLUŞTURMAMAKLA BİRLİKTE HAKSIZ REKABET SAYILAN BAŞLICA EYLEMLER
1. Genel Olarak Haksız Rekabet
2. Tescilsiz Markaya Tecavüz Nedeniyle Haksız Rekabet
3. Diğer Başlıca Haksız Rekabet Halleri
A. Ürün ya da Ambalaj Benzerliği Nedeniyle Haksız Rekabet
B. Boş LPG Tüpleri Nedeniyle Haksız Rekabet
C. Futbol Kulüpleriyle Özdeşleşen Renklerin, Sloganların İltibas Yaratacak Şekilde Kullanılması
D. Başka İşletmelerle Özdeşleşen Renklerin Kullanımı Yoluyla Haksız Rekabet
E. İnternet Alan Adlarının Birer "Tanıtma İşareti" Niteliğinde Olup Olmadığı ve Alan Adı Yoluyla Haksız Rekabet
F. İnternet Web Sitesinin Taklit Edilmesi Yoluyla Haksız Rekabet
G. Aldatıcı Reklamlar
H. Markayı, Marka Sahibi İşletmeyi Kötülemek, İncitici, Küçük Düşürücü Hal ve Hareketlerde Bulunmak
I. Gerçeğe Aykırı ve Aldatıcı Beyanlarda Bulunmak
J. Haksız Rekabet nedeniyle Açılacak Davalarda Görevli ve Yetkili Mahkeme
IV. MARKA HAKKINA TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILAN DAVALARDA BEKLENMESİ GEREKEN HALLER
1. Davacının Marka Tescil Başvuru Sonucu
2. Davalının Dava Tarihinden Önce Yapılmış Marka Tescil Başvurusunun Mevcut Olması
3. Davacının Markası Aleyhinde Açılmış Bir Hükümsüzlük Davasının Mevcut Olması
4. Ceza Mahkemesi Kararının Beklenip Beklenmeyeceği Sorunu
Sekizinci Bölüm
Marka Hakkının Sınırları ve Tecavüz Davalarında Savunmalar
I. MARKA HAKKININ TÜKENMESİ
1. Genel olarak
2. Tükenme Çeşitleri
A. Ülkesel Tükenme
B. Bölgesel Tükenme
C. Uluslararası Tükenme
3. Türkiye'deki Durum
4. Gri Piyasa
5. Paralel İthalat
6. Tekrar İthalat
7. Bayiiler ya da Diğer Perakende Satıcılar Tarafından Tükenmeye Konu Malların Reklam ve Tanıtımının Yapılması
8. Kötüleştirme ve Değiştirme Hallerinde Tükenme İlkesinin Uygulanmaması
9. Yeniden Paketleme ve Markalama
II. HUKUKA UYGUN KULLANIM SAVUNMASI
(KHK mD. 12 )
III. DİĞER SAVUNMALAR
1. Gerçek Hak Sahipliği Savunması
2. Marka Üzerinde Müşterek Hak Sahipliği Savunması
A. Miras Nedeniyle Müşterek Marka Sahipliği Halinde Tecavüzün Söz Konusu Olmaması
B. Geçmişteki Ortaklık Nedeniyle Müşterek Marka Sahipliği Halinde Tecavüzün Söz Konusu Olmaması
3. Markadaki Tali ve Jenerik Unsurun Kullanılması
4. İdari Makamlardan İzin Alındığı Savunması
5. Süsleme (Dekoratif Kullanım) Savunması
6. Tescile Dayalı Kullanım Savunması
7. Tescilli Ticaret Ünvanının Kullanıldığı Savunması
8. Kullanımın Markasal Olmadığı Savunması
9. Kötüniyetli Tescile Dayanılarak, Orijinal Malların Türkiye'ye İthalinin Engellenemeyeceği Savunması
10. Markanın Jenerik Hale Geldiği ve Cins Adı Olarak Kullanıldığı Savunması
11. Paralel İthalat Savunması
12. Paris Sözleşmesi'nin 8. Maddesine Göre Tescilsiz Korunma Savunması
Dokuzuncu Bölüm
Marka ve Marka Başvurusu ile İlgili Hukuki İşlemler
I. GENEL OLARAK
II. MARKANIN DEVRİ
1. Genel Olarak Marka Devri
2. Karıştırma İhtimali Yaratan Devirler
3. Halkı Yanılgıya Düşürebilecek Devirler
4. Devir Nedeniyle Eylemin Hukuka Uygun Hale Gelip Gelmeyeceği
5. Muvazaalı, Kötüniyetli, Yetkisiz veya Geçersiz Devirler
6. Devir İşleminin TPE Siciline Kaydı
7. Dava Açılmadan Önce Markanın Devri
8. Dava Açıldıktan Sonra Markanın Devri
9. Mahkemece Hükümsüzlüğüne Karar Verildikten Sonra Markanın Devri
10. Sicile Kaydedilmeyen Marka Devri Halinde, Hükümsüzlük Davasının Kime Karşı Açılacağı Sorunu
11. Yargılama Sırasında Markanın Devri Halinde Taraf Değişikliği
12. Marka Devri Nedeniyle, Devralan Kişiye Karşı Ayrı Bir Dava Açılmış Olması
13. Ticari Vekil veya Temsilci Adına Tescilli Markanın Devri
14. Mahkeme Kararı ile Devir
15. Marka üzerinde Ortak Hak sahipliği Nedeniyle Marka Devrinin Mümkün Olmaması
16. Hükümsüzlük Kararı Verilen Bir Markanın Devrinin İstenip İstenemeyeceği
17. Hacizli Markanın Devri
III. MARKANIN MİRAS YOLUYLA İNTİKALİ
IV. MARKANIN HACZİ
V. MARKANIN TEMİNAT OLARAK GÖSTERİLMESİ (MARKANIN REHNİ)
VI. Lisans Verilmesi
1. İnhisari Olmayan Lisans (Basit/Adi Lisans)
2. İnhisari (Münhasır) Lisans
3. Lisans Sözleşmesinde Süre
4. Lisans Sahiplerinin Dava Açma Yetkisi
A. İnhisari (Münhasır) Lisans Sahibinin Dava Açma Yetkisi
B. İnhisari (Münhasır) Olmayan Lisans Sahibinin Dava Açma Yetkisi 652
C. Marka Lisans Sözleşmesine Dayalı Dava Açma Yetkisi Olmasa Bile Haksız Rekabet Hükümlerine Göre Dava Açılıp Açılamayacağı
5. Lisans Sözleşmesinin Geçersizliği
Onuncu Bölüm
Marka Hakkına Tecavüz Halinde Açılabilecek Davalar
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN TESPİTİ DAVASI
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN DURDURULMASI VE ÖNLENMESİ (MEN) DAVASI
1. Genel Olarak
2. Davacı
3. Davalı
4. Men Davasının Açılabileceği Süre
5. Tecavüzün Men'i Davalarında Görevli ve Yetkili Mahkeme
6. Franchise Sözleşmelerinden Kaynaklanan Davalarda Görev Sorunu
7. Distribütörlük Sözleşmelerinden Kaynaklanan Davalarda Görev Sorunu
8. Hükümsüzlük ya da İptal Davası ile Tecavüze Dayalı Davaların Birlikte Açılması Halinde Yetki Sorunu
III. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN GİDERİLMESİ (REF'İ) DAVASI
1. Genel Olarak
2. Tecavüzün Giderilmesi (Ref) Davasını Açabilecek Kimseler
3. Tecavüzün Giderilmesi (Ref) Davasının Açılabileceği Kimseler
4. Tecavüzün Giderilmesi (Ref) Davasının Açılabileceği Süre
5. Tecavüzün Giderilmesi Davasında Görevli ve Yetkili Mahkeme
IV. TAZMİNAT DAVALARI
1. Genel olarak Tazminat Sorumluluğu
2. Taklit Malların Ticari Dolaşımını Sağlamak ve Bu Malları herhangi Bir Şekilde Kullanmak
3. Maddi Tazminat Davası
A. Genel Olarak
B. Kusur Şartı
C. Tazminat Hesabı
D. TSE Ürün Belgelendirme Yönergesi'ne Göre Tazminat Hesabı
E. Yoksun Kalınan Kar Seçeneklerine Göre Hesaplama
F. Yabancı Para Üzerinden Tazminata Hükmolunması
G. Zarar Miktarının Hakim Tarafından Takdiri
H. Yoksun Kalınan Kazancın 67. Maddeye Göre Artırılması
I. Maddi Tazminat Davasının Tarafları
4. Manevi Tazminat Davası
5. İtibar Tazminatı
6. Tazminat Davalarında Görevli ve Yetkili Mahkeme
V. MARKA HAKKINA TECAVÜZ NEDENİYLE AÇILACAK DAVALARDA ZAMANAŞIMI
VI. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN İSPATI
VII. MARKA HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE YAPILABİLECEK DİĞER TALEPLER
1. Delillerin Tespiti (KHK md. 75)
2. İhtiyati Tedbir Talebi (KHK md. 76)
A. İhtiyati Tedbir Talebinin Yapılması ve İncelenmesi
B. Verilebilecek İhtiyati Tedbirin Niteliği ve Gerekçe
C. İhtiyati Tedbir Kararına Karşı İtiraz
D. Haksız İhtiyati Tedbirden Dolayı Sorumluluk
E. Tedbire Muhalefet Suçu (HMK 398. md)
3. El Koyma Talebi (md. 62/1-c)
4. Gümrükte El Koyma Talebi (KHK md 79)
5. Bilgi Talebi (KHK md 65)
6. El Konulan Ürünler Üzerinde Mülkiyet Hakkı Tanınması Talebi (KHK md. 62/d)
7. El Konulan Ürünlerin İmhası Talebi ( KHK md. 62/1-e )
8. Hükmün İlgililere Tebliği ve İlanı Talebi (KHK md. 62/f ve 72)
9. Marka Hakkına Tecavüzün Devamını Önlemek Üzere Tedbirlerin Alınması(KHK md. 62/e)
10. İnternet Alan Adının Terkini
11. İnternet Sitesine Erişimin Durdurulması ve Engellenmesi
12. İnternet Ortamında Gerçekleşen ve Faili Belirlenemeyen Marka İhlallerinde Taraf Teşkili Sorunu
Onbirinci Bölüm
Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı
I. KAVRAM VE HUKUKİ DÜZENLEMELER
II. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBININ KOŞULLARI
1. Haberdar Olma Koşulu
2. Sessiz Kalma Koşulu
3. Süre Koşulu
4. İyiniyetli Olma Koşulu
III. Sessiz Kalma Yoluyla "Kısmi" Hak Kaybı
IV. MUTLAK RED NEDENLERİNE DAYALI HALLERDE SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBININ SÖZ KONUSU OLMAMASI
V. KULLANMAMA NEDENİYLE İPTAL DAVALARINDA DA SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBININ SÖZ KONUSU OLMAMASI
VI. TESCİLSİZ KULLANIMA SESSİZ KALINMA DURUMUNDA BU SÜRENİN, HÜKÜMSÜZLÜK DAVASI BAKIMINDAN SESSİZ KALMA SÜRESİ İLE BİRLEŞTİRİLEMEMESİ
VII. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBININ RE'SEN DİKKATE ALINIP ALINAMAYACAĞI SORUNU
VIII. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBININ SONUÇLARI
Onikinci Bölüm
Diğer Davalar
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN OLMADIĞININ TESPİTİ DAVASI
II. MARKANIN TANINMIŞLIĞININ TESPİTİ DAVASI
1. Tanınmışlığın Tespiti Davası Açılabilmesi İçin TPE'ye İdari Başvuru Gerekip Gerekmediği Sorunu
2. Sadece TPE Nezdinde Tescilli Markalar İçin Tanınmışlığın Tespiti Talebinde Bulunulabilmesi
3. "KHK'nin 8/4. Madde Anlamında Tanınmışlığın Tespitine" Biçiminde Karar Verilip Verilemeyeceği
4. Tanınmışlığın Tespiti Taleplerinde TPE İnceleme Kriterleri
5. Markanın Tanınmış Olmadığı Yönünde Menfi Tespit Davası Açılıp Açılamayacağı Sorunu
6. Yetkili ve Görevli Mahkeme
III. TPE YİDK KARARLARININ İPTALİ DAVASI
1. Genel Olarak
2. Dava Açma Süresi
3. TPE YİDK Kararlarına Karşı Açılacak İptal Davalarında Yetkili ve Görevli Mahkeme
IV. MARKANIN DEVRİ DAVASI
V. MARKA DEVİR SÖZLEŞMESİNİN HÜKÜMSÜZLÜĞÜNÜN TESPİTİ VE MARKA DEVRİNİN İPTALİ DAVASI
VI. MARKA LİSANS SÖZLEŞMESİNİN FESİH VE HÜKÜMSÜZLÜĞÜNÜN TESPİTİ DAVASI
VII. MARKA KULLANIM YETKİSİ VEREN SÖZLEŞMELERİN HAKSIZ FESHİ NEDENİYLE TAZMİNAT DAVALARI
VIII. KAYIT İPTAL VE TESCİL DAVASI
IX. GÜMRÜKTE HAKSIZ EL KOYMA NEDENİYLE TAZMİNAT DAVASI
X. HAKSIZ ŞİKAYET NEDENİYLE TAZMİNAT DAVASI
XI. HAKSIZ DELİL TESPİTİ NEDENİYLE TAZMİNAT DAVASI
XII. HAKSIZ İHTİYATİ TEDBİR NEDENİYLE TAZMİNAT DAVASI
Onüçüncü Bölüm
Marka Hakkının Sona Ermesi İptali ve Markanın Hükümsüzlüğü
I. MARKA HAKKININ SONA ERMESİ
1. Markanın Yenilenmemesi
2. Vazgeçme
3. Markanın Hükümsüzlüğüne Karar Verilmesi
II. MARKANIN HÜKÜMSÜZLÜĞÜ VE İPTALİ
1. Hükümsüzlük Nedenleri
A. 7. Maddede Sayılan Haller (Mutlak Red Nedenleri-KHK md. 42/1-a)
B. 8. Maddede Sayılan Haller (Nispi Red Nedenleri - KHK md. 42/1-b)
C. Kullanmama Nedeniyle İptal (KHK md. 42/1-c)
D. Markanın Jenerik Ad Haline Gelmesi Nedeniyle Hükümsüzlük (KHK md. 42/1-d)
E. Markanın "Yanıltıcı Hale Gelmesi" Nedeniyle Hükümsüzlük (KHK md. 42/1-d)
F. Teknik Yönetmeliğe Aykırı Kullanım Nedeniyle Hükümsüzlük (KHK md. 42/1-f)
G. Kötüniyetli Tescil Nedeniyle Hükümsüzlük
2. Kısmi Hükümsüzlük
3. Hükümsüzlük Davalarına İlişkin Usul Hükümleri
A. Hükümsüzlük Sebeplerinin Mahkemece Re'sen Dikkate Alınıp Alınamayacağı Sorunu
B. Marka Hükümsüzlüğü Davalarında Marka Tescil Edilebilirliğin Tartışılıp Tartışılamayacağı
C. Markanın TPE Nezdinde Tescilli Olması Gereği
D. Hükümsüzlük ve İptal Davasının Tarafları
E. HÜKÜMSÜZLÜK YA DA İPTAL DAVASI SIRASINDA MARKANIN DEVRİ
F. Görevli Mahkeme
G. Yetkili Mahkeme
H. Hükümsüzlük Davalarında Hak Düşürücü Süre
I. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Yerine Getirilmesi
J. Hükümsüzlük ve İptal Kararlarının İlanının Mümkün Olup Olmadığı
K. Hükümsüzlük Kararının Geçmişe Etkisi
Ondördüncü Bölüm
Marka Uyuşmazlıklarına İlişkin Yabancı Mahkeme Kararlarının Tenfizi
I. Genel Olarak Tenfiz
II. Tenfiz koşulları
1. Yabancı Mahkeme Kararının Kesinleşmiş Olması
2. Tenfizi İstenen İlâmın, Türk Mahkemelerinin Münhasır Yetkisine Girmemesi
A. Marka Hakkına Tecavüz İddiasına Dayalı Kararlar
B. Marka Hükümsüzlüğü ve İptali Kararları
3. Karşılıklılık Koşulu
4. Savunma Hakkına Uyulmuş Olma
5. Tenfizi İstenen Hükmün Kamu Düzenine Aykırı Olmaması
III. Görevli ve Yetkili Mahkeme
IV. Yargılama Usulü, Karşı Tarafa Tebliğ ve İtiraz
V. Tenfiz Kararının Yerine Getirilmesi ve Temyizi
MARKA TESCİL BAŞVURULARINA AİT MAL VE HİZMETLERİN SINIFLANDIRILMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
KAYNAKÇA
KAVRAMA GÖRE ARAMA CETVELİ