Bu çalışma, kitleleri bilgilendirme, eğitme, eğlendirme gibi amaçları bulunan medyaya, gelişen teknoloji ile önemli bir alternatif oluşturan yeni medya uzerinden, aktif yayın surduren yeni medya haber sitelerinin, etik anlayıslarını tespit etmeyi amaclamaktadır. Calısmada, temel olarak Kuzey Kıbrıs Turk Cumhuriyeti ornegi ele alınmaktadır. Kuzey Kıbrıs Turk Cumhuriyeti'nde faaliyet surduren yeni medya haber siteleri; ilgili sitelerde yayınlanan haberler incelenmis, etik ve hukuki ilkelere aykırılıklar tespit edilerek analizleri gerceklestirilmis; ilgili sitelerde habercilik meslegi ifa eden bireyler ile mülakatlar gerçekleştirilmiş, bu çerçevede de, KKTC yeni medya haber sitelerinde söz konusu etik-hukuki ihlallerin yol actıgı sonuclar/sorunlar ile, soz konusu sorunların önlenmesine ilişkin somut cozum önerilerine yer verilmistir.(ARKA KAPAKTAN)

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ
Birinci Bölüm
GENEL BİLGİLER
I. AMAÇ KAPSAM YÖNTEM
II. TEMEL KAVRAMLAR VE TEORİLER
A. "DEMOKRASİ" VE "İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ"
B. KİTLE İLETİŞİMİ
C. "AHLAK" VE "ETİK" KAVRAMLARI

İkinci Bölüm
YASAL TEMELLER KAPSAMINDA MEDYA HAK-ÖZGÜRLÜKLERİ VE DENETİMİ
I. HAKLAR
A. HABER, BİLGİ VE FİKİRLERE ULAŞMA HAKKI
B. HABER, BİLGİ VE FİKİRLERİ ELEŞTİRME HAKKI
C. HABER, BİLGİ VE FİKİRLERİ YAYINLAMA (PAYLAŞMA) HAKKI
II. SINIRLAMALAR
A. BAŞKALARININ ŞÖHRET VE SAYGINLIĞINA YÖNELİK SALDIRILAR
B. DEVLET VE TOPLUMUN KORUNMASI AMACIYLA SINIRLAMALAR
III. İNTERNET TEMELLİ HABERCİLİĞİN ÖZGÜRLÜĞÜNÜ VE SINIRLAMASINI TAKİP EDEN/DENETLEYEN KURULUŞLAR
A. ULUSLARARASI TAKİP/DENETİM: "FREEDOM HOUSE?"
B. ULUSAL TAKİP/DENETİM: "MEDYA ETİK KURULU"

Üçüncü Bölüm
KKTC YENİ MEDYA HABERCİLİĞİNDE ETİK VE HUKUKİ SORUNLAR: BASIN (İNTERNET HABER SİTESİ) TARAMASI
I. ÖRNEKLEM
A. GENEL OLARAK
B. GENEL RAKAMSAL ANALİZLER
II. İÇERİK ANALİZLERİ
A. ADA HABER
B. DETAY KIBRIS
C. DİYALOG
D. HAVADİS
E. YENİ BAKIŞ
III. GENEL KARŞILAŞTIRMA

Dördüncü Bölüm
KKTC YENİ MEDYA HABERCİLİĞİNDE ETİK VE HUKUKİ SORUNLAR: YENİ MEDYA HABER SİTESİ ÇALIŞANLARI İLE MÜLAKATLAR VE ALAN PROFESYONELLERİ İLE GÖRÜŞMELER
I. YENİ MEDYA GÖREV İFA EDEN BASIN MENSUPLARI İLE MÜLAKATLAR
A. MÜLAKAT GRUBU
B. SORULAR
C. ANALİZLER
II. ALAN PROFESYONELLERİ (KKTC MEDYA VE YENİ MEDYASI ÜZERİNDE EĞİTSEL-DENETİMSEL-YÖNLENDİRİCİ AÇILARDAN ETKİ SAHİBİ OLAN KİŞİLER) İLE GÖRÜŞMELER
SONUÇ VE ÖNERİLER

KAYNAKÇA